29 Ekim 2012 Pazartesi

Game of Devlet

Devletin susturma ve sindirme politikaları planlı ve programlıdır.
27 yıllık bir tecrübem var. Bilirim.
Azınlık hakları elden alındığında sesini çıkarmazsan senin hakların elinden alındığı vakit farkına bile varamazsın.
Madalyonun bu tarafında olmadın bugüne kadar çünkü.
Tecrübesizsin canım benim.
Alışkın değilsin bu taktiklere.
Bu zamana kadar Alevi'ye, Ermeni'ye, Kürd'e uygulanan baskı yavaş yavaş sana yapılmaya başlıyor ve sen yeni yeni farkediyorsun ama devletin hangi hareketinin ne ne kadar tehlikeli olduğunu kavrayamıyorsun henüz.
Kendince cumhuriyet tarihinde kendilerne yapılan baskının öcünü alıyorlar. evet.
Arapçadan Türkçeye çevrilmiş ezanın öcünü alıyorlar.
Ve aynı taktikleri uyguluyorlar. tek farkları daha sessiz ve derinden yapmaları.

Hakkınla özgürlüğünle oynanan bir kanun senin Cumhuriyet Bayramını kutlamak için yürüyüş yapmandan çok daha önemlidir ama sen o kanunlar çıkarken sokaklara dökülüp sesini çıkarmıyorsun. Yanlış yere bakıyorsun ve yanlış şeye gereken tepkiyi veriyorsun canım benim.
Daha doğrusu gerekli olana tepkini koymuyorsun.
Adam ufacık bir kanun maddesiyle tipine bakıp seni gözaltında tutma hakkını ele geçiriyor ama bunun ne anlama geldiğini bile bilmiyorsun. Eyleme koşmuyorsun!
Neden canım benim?
Adam senin tipine bakıp gözaltına alabilecek yahu bundan kelli özgürlük kısıtlayıcı bir şey olabilir mi?
Yok sen git ben yürüyüş yapmak istiyorum diye tepki koy. Tebrikler cumhuriyeti ve Özgürlüklerini kurtardın...

Ben bir süre TBMM'de çalıştım.
Devletin işleyiş şekline biraz hakimim yani.
Dışarda düşman gibi görünen muhalefet erbablarının kapalı kapılar ardında iktidarla hoş bir hasb-ı hal haline olduğunu da gözlerimle gördüm. kucaklaşıp şakalaşan "vekil"lerin salona girip kameraların önünde düşman taklidi yaptığını da...
Yani canım benim, fikri hür vicdanı hür bir insan olabilmen için şovlara da karnının tok olması lazım.
sana gösterilenin, sana sunulanın ardına bakabilmen, görebilmen lazım.
İnsanım diyebilmen için kendi fikrinin olması gerekmez mi?
Evet apolitize olmaya çalışırım yıllardır.
Politikanın her bir dişlisi iki yüzlüdür zira. eninde sonunda kişisel çıkarların korunacağını bilmek için kahin olmaya gerek yok. hal böyleyken böyle adamların yaptığı siyasetten medet ummak da ahmaklık olur.

Takipçilerden biri bugüne kadar ne gibi şeyler yaşadın ki ötekileştim diyorsun diye hesap sormuş.
bir örnek vereyim.
Dizide oynadığım süre boyunca sakallı dolaşmam gerekiyordu. gün aşırı polis tarafından durdurulup kimlik kontrolu yapılıyordu bana. en son beni tanıyan bir polise sordum sebebini. tipimde ne var diye.
"abi esmer adamsın sakal da olunca terörle bağlantısı var mı diye bakıyorlardır dedi."
anlatabildim mi derdimi?
Evet devletin terörle mücadele mantığı da böyle. bu gibi çağdışı tekniklerle korunuyoruz canım benim.
Ortamda başınız açık diye sadece sizin kimlik kontrolüne girdiğinizi düşünün... daha iyi anlarsınız fişlenmenin ne olduğunu.
Seni de ötekileştirecekler yakında.
farkında bile değilsin. Çünkü başkası ötekileştirildiğinde umurunda olmamıştı.
Bir zaman sonra sen sesini çıkardığında sana da " ne olacak ki sen de türban tak işte" diyecekler.
Empati yoksunu olduğun sürecede bu planlarını başarmak için daha fazla fırsatları olacak.
Canım benim sana son tavsiyen Tarihini iyi oku. Devletin işleyiş şeklini ve baskı unsurlarını kullanış şeklini öğren. yoksa daha çok bağırırsın da sesin soluğun çıkamayacak duruma gelmişken uğruna savaştığın her şeyin elinden uçup gittiğini görürsün.
meramım budur.

1 yorum:

  1. Heralde yazının en güzel kelimeleri 'öcünü alıyorlar',ve sanırım sana katılıyorum çünkü bir zamanlar ben de ötekiydim ne yazık ki şimdide onlar ötekilileşiyor onları savunduğumdan değil ama o kırgın , ezik ve sokakta yürürken önümüze tüküren adamı ,askeri kantinden sadece su almak için gittiğim ve kapalıyım diye alınmadığımı ,gece 11 de kampüste kapalı olduğum için kimliğimin alındığı günleri unutamıyorum en kötüsüde huzur evindeki o teyzenin başörtüme bakıp gözleriyle bana küfretmesini unutamıyorum.Ama bu ülkenin değerlerine Cumhuriyetciğim diyenlerden daha çok SAHİP ÇIKIYORUM..yani bırakalım kapalıyı açığı Kürdü Türkü önce insan olalım..İster sosyal mesaj olarak algılayın ister acıtasyon içimden geldi valla benimde meramım budur.

    YanıtlaSil